Tuesday, September 15, 2009

Edaran Poskad Raya

salam.
Dalam lebih kurang 3 hari sahaja lagi, Ramadhan akan meninggalkan kita..

Allah Taala menjelaskan bahawa puasa boleh mendidik seseorang menjadi mukmin bertakwa kepada-Nya, iaitu mukmin yang patuh kepada semua perintah Allah Taala serta menjadi mukmin yang takut dan gentar kepada Allah Taala dengan meninggalkan segala bentuk makisat sama ada zahir atau pun batin.


so, sejauh mana Ramadhan kali ini berjaya membentuk peribadi kita ke arah yang lebih baik atau pun semakin tak baik, atau pun sama je, x berubah pun dari dulu sampai la ni.. sama-samalah kita bermuhasabah.. apakah erti puasa bagi kita sebenarnya? bulan untuk mentarbiyah hati atau bulan 'sale' di sana sini? jawapannya, tanya pada iman anda. semoga beberapa hari Ramadhan yang tinggal ni kita manfaatkan dengan sebaik mungkin.
PMFST bersama MPP FST/3 telah mengadakan edaran poskad raya sepanjang minggu ini. Selamat menyambut ketibaan syawal bagi yang muslim dan selamat bercuti kepada non muslim.. balik rumah, gi tolong mak ayah rebus ketubat, bakar lemang, jangan bakar mercun pulak.. huhu.. semoga ALLAH mempermudahkan urusan perjalanan anda. =)




Dr. Ishak, pensyarah di PPSM. "Maaf Dr, ganggu jap. nak bg kad raya nii..."-Aiman.


"kak, terimalah ni duit raya yg dh diubahsuai menjadi sekeping poskad raya.. hehe.."

p/s: untuk setiap kelab2 course, sila check letter box anda di bilik PMFST yerr..

ok, Salam Mahasiswa, Salam Perubahan!

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | coupon codes